جشن ازدواج 31 زوج دانشجویی به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار شد

20 11 2023
کد خبر : 7218248
تعداد بازدید : 16240

جشن ازدواج 31 زوج دانشگاهی با حضور رئیس دانشگاه گیلان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، مدیران دانشگاهی و دانشجویان در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

دکتر فرید نجفی رئیس دانشگاه گیلان در این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، برای تمامی مزدوجین آرزوی خوشبختی کرد.

رئیس دانشگاه گیلان ضمن معرفی دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاه دوستدار خانواده گفت: ما پیگیر ساخت 210 واحد آپارتمانی متاهلی از سهمیه وزارت علوم برای دانشگاه گیلان هستیم و همانطور که سال قبل قول دادیم که مسکن متاهلی را در دانشگاه راه اندازی کنیم با همت واحدهای مختلف، از ترم آینده میزبان دانشجویان متاهل در 18 خوابگاه متاهلی دانشگاه خواهیم بود.

دکتر نجفی در انتها هم با توجه به تقارن این جشن با سالروز میلاد حضرت زینب (س)، زندگی مشترک را شبیه پرستاری دانست و گفت: زن و شوهری که با هم زندگی می کنند در همه ابعاد زندگی باید پرستار همدیگر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین علی محمد عباسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های گیلان؛ ازدواج دانشگاهی را ازدواجی آگاهانه، به هنگام و آسان دانست و گفت: سعی خواهیم کرد که ازدواج آگاهانه را در کنار همکارانمان ترویج دهیم.

وی همچنین از آمادگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه برای پذیرش مراجعه دانشجویان پسر و دختر در امر ازدواج خبر داد و گفت: ما تلاش می کنیم تا مقدمات ازدواج عزیزان دانشگاهی را فراهم کنیم.

شایان ذکر است ادای احترام به شهدای گمنام دانشگاه، کاشت 31 نهال مثمر به اسم زوج های دانشگاهی، جاری شدن صیغه عقد یکی از زوجین به صورت نمادین، پرچم گردانی حرم امام رضا (ع)، اجرای برنامه های شاد و مفرح، کارگاه های آموزشی و اردوی تفریحی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

تصاویر


دسته بندی :
خبرها
اسلایدشو

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

14 05 2024

پنجمین دوره آموزشی "کنشگری فرهنگی رسانه ای" ویژه کارشناسان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های مناطق 2 و 3 کشور به میزبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان

پنجمین دوره آموزشی کنشگری فرهنگی رسانه ای ویژه کارشناسان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های مناطق ۲ و ۳ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان در حال برگزاری است. این دوره آموزشی توسط دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تا 27 اردیبهشت ماه 1043 با برگزاری کارگاه های آموزشی همچون تولد یک ایده؛ خلاقیت و ایده پردازی، سیر تولید محتوا، آشنایی با رسانه و مخاطب و بازاریابی و بازاریابی محتوایی اجرا می شود. دکتر اکبری معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان در مراسم افتتاحیه این دوره با اشاره به اهمیت حضور رسانه ای و کنشگری فعالان فرهنگی در عرصه های مختلف ابراز امیدواری کرد این دوره موجب ایجاد جریان سازی رسانه ای در محیط های فرهنگی دانشگاه ها و زمینه ساز ایجاد پیوست رسانه ای برای تمامی فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی شود.  

16 04 2024

بیانیه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان در راستای عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم « قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَيْدِيكُمْ وَيُخْزِهِمْ وَيَنْصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ... »  « با آنها پیکار کنید که خداوند آنها را به دست شما مجازات می کند و آنها را رسوا می سازد و شما را بر آنها منصور و غالب می نماید ... »  پس از سکوت مذبوحانه شورای امنیت و سران مفتون صهیون ملل، فجر گستران سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در لبیک به بیانات ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به اذن الله وعده صادق را رقم زدند و با هیبت خیبر شکن اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند و این تازه آغاز پاسخ‌ ها نه به خون به ناحق ریخته شده و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران است بلکه  تلألو تادییی؛ برای رفتار غیر عرف این رژیم خبیث و کودک کش صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق می باشد. آری ، آری قدرت نمایی مشروع ایران در جهان شروع شده است. سجیل های خدا یاور ما ساعت های متمادی در آسمان منطقه ، در امنیت کامل، مسیر خود را تا رسیدن به فوج عظیم  ابرهه طی کردند و هیچ کشوری در منطقه جز اذناب و ایادی رذل صهیون جرأت نکرد علیه آنها اقدامی کند. از یمن تا لبنان هم نوا و خودجوش  با موشک ها و پهپاد های ایران ، در حملاتی ترکیبی خطوط استکبار در منطقه درهم شکسته شد .  سلام و ثنای خدا بر روح پاک، بلند و اندیشه ژرف نگر شهید حاج حسن تهرانی‌مقدم که با مجاهدتی بی وصف ، کاری کرد که خط مقدم جنگ کیلومتر‌ها از مرز‌های ما فاصله داشته باشد و اینک آرزوی آن شهید والامقام در هدف قراردادن قلب رژیم منحوس صهیونیستی تحقق یافته و موشک‌های جمهوری اسلامی ایران  کیلومتر‌ها آن طرف‌تر، بیخ گوش ظالمان و جهانخواران، مراکز استراتژیک رژیم صهیونیستی را شخم زدند تا این پیام روشن را به آمریکا و مزدورانش در منطقه برسانند: «رژیم غاصب رفتنی است» . دانشگاهیان غیور دانشگاه گیلان ضمن حمایت قاطع از فخر آفرینان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تمامی جهان‌خواران و ایادی زبون آنان گوشزد می‌کند که مردمان این آب و خاک تا آخرین قطره خون پای اهداف بلند انقلاب اسلامی ایستاده اند و دست همه بدخواهان را از دین ، آیین و خاک مقدس مقاومت کوتاه خواهند کرد.  انَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ .